Dacia introductie bij Van Kerkhof en Visscher in Waalwijk

cimg6286Vandaag was het zover: De dacia Logan VAN en de Dacia Logan Pickup beleefden hun officiële introductie bij de Van Kerkhof & Visscher vestiging in Waalwijk.  En niet alleen de VAN en de Pickup waren aanwezig; ook alle andere modellen waren aanwezig ( behalve dan de sedan-versie, aangezien deze niet meer verkocht wordt in Nederland wegens te weinig animo).

De gewone Sandero, de Sandero met SUV-kit, de Stepway, de MCV Phase II, de nieuwe Pickup en de bestelwagenuitvoering van de MCV waren te bewonderen, broederlijk bij elkaar in de showroom. In een ongedwongen sfeer konden deze modellen uitgebreid bekeken worden. Iedereen die behoefte had aan informatie werd keurig geholpen.

De Logan VAN en de Logan Pickup in benzineversie met de 1.6 MPI motor met 90PK zijn al leverbaar vanaf € 7.790 ( exclusief BTW en BPM) verkrijgbaar. Voor de dieseluitvoering geldt een vanafprijs van € 8.990 (exclusief BTW en BPM).

Maar ook diegene die WEL de BPM en de BTW moet betalen, komt er niet al te slecht vanaf: dan moet je voor de benzineversie € 10.899,05 neertellen (exclusief bijkomende kosten zoals aflevering, leges e.d.). Voor de dieselversie tik je € 14.335,45 af exclusief de bijkomende kosten.

Voor de bezoekers stond een heerlijke kop erwtensoep klaar (nee, niet uit blik maar ambachtelijk gemaakt). Passend bij het weer….

Wat direct opviel was dat de versies die hier stonden nog niet voorzien waren van het nieuwe logo van Dacia. Dit is straks wel de bedoeling; de eersten zijn in het buitenland al gesignaleerd. Daarnaast waren deze twee modellen beiden niet voorzien van een airbag voor de bijrijders-plaats. ( Dit is standaard; een airbag voor de bijrijder kost  € 295  exclusief BTW en BPM) De keuze om deze standaard niet te plaatsen is logisch; het zijn feitelijk bedrijfsauto’s en de meesten daarvan hebben vaak maar 1 persoon aan boord. Zelf heb ik dat ook, als monteur ben ik de hele dag op pad om klanten te helpen en 99% van de tijd zit ik alleen in de auto.

De dieselversie heeft een top van 150 km/h, de benzineversie haalt 167 km/h. Het laadvermogen van beide versies is 825 kg, dit is uitzonderlijk veel in deze klasse.

cimg3873borderDe versie van de VAN die hier nu dus besteld kan worden is voorzien van een dicht tussenschot en geen ramen in de laadruimte. In andere landen is het bijvoorbeeld wel mogelijk om in plaats van een dicht tussenschot een beugel te bestellen die achter de bestuurdersstoel is geplaatst. Ook is het elders mogelijk om de achterdeuren af fabriek met ramen te bestellen net als bij de MCV het geval is.

Jammer is ook dat de deurbekleding van de achterdeuren anders is dan bij de MCV. Daar zijn namelijk extra vakken aangebracht. Nu moeten er weer andere panelen gefabriceerd worden terwijl je anders alleen maar het aantal hoeft op te schroeven. Door deze vakken nu niet te plaatsen verminder je toch de functionaliteit.

De brochure van de bestelwagenuitvoering en de Pickup kun je hier downloaden.

Tijdens het bezoek vandaag aan de vestiging aan de Andelstraat 3 in Waalwijk heb ik ook een aantal foto’s gemaakt. Deze staan hieronder: (klik op een foto om deze te vergroten)

Dit bericht werd geplaatst in Mededelingen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Dacia introductie bij Van Kerkhof en Visscher in Waalwijk

  1. Frank16V zegt:

    Er lijkt wel wat ruimte verloren te gaan t.o.v. de MCV, daar waar bij de MCV de passagiers op de 2e zitrij normaliter hun voeten hebben. Ik vraag me af of de bodemplaat dezelfde vorm heeft. Voor een vlakke vloer is deze constructie noodzakelijk natuurlijk, maar het was ook een leuke plek geweest voor bijvoorbeeld een kluisje (menig servicemonteur heeft de laptop mee tegenwoordig!).
    Ziet er verder wel goed uit, die Van. Al zou ik ;iever een gestoffeerd tussenschot hebben, maar dit is ook wel zelf te doen.

Reacties zijn gesloten.