Ventilatie-roosters vervangen

cimg0665Toen ik in 2007 mijn MCV Lauréate kocht, was deze nog standaard voorzien van ventilatieroosters geheel in het zwart. Alleen bij de sedan in Prestige-versie waren deze standaard. Ik vond deze echter veel mooier. Aangezien het dashboard hetzelfde was ben ik ervan uit gegaan dat deze dus ook in mijn MCV zouden passen. Dus gezorgd dat ik het onderdeelnummer te pakken kreeg en 4 stuks besteld.

Het onderdeel had het volgende nummer:  R60 01 548 878 en de prijs was 13,30 euro inclusief BTW.

Wie nu in een Phase II MCV in Lauréate-uitvoering rijdt , heeft ze er al standaard inzitten. Die gene die echter de basisversie of de Ambiance (MCV of Sandero) rijdt heeft ze niet. Het alsnog plaatsen van deze nieuwe roosters met zilverkleurige rand is echter een eenvoudig klusje. Hiervoor heb je geen gereedschap nodig, alleen een beetje kracht. Met het hierboven aangegeven bestelnummer ontvang je een kompleet

 rooster, dat wil zeggen: de zilverkleurige ring,  het sluitmechanisme en de achterring, compleet samengebouwd. Het enige wat je hoeft te doen is het oude rooster eruittrekken door je vingers door de doosters te steken, deze iets te krommen om vervolgens het rooster er voorzichtig ui te trekken. Het plaatsen van het nieuwe rooster is nog veel eenvoudiger; gewoon op de plaats duwen.

Dit bericht werd geplaatst in Mededelingen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Ventilatie-roosters vervangen

  1. Martin zegt:

    Ik heb n Logan MCV Phase 2 met de nieuwe ventilatie openingen. Een klein nadeel vd zilverkleurige rand ,
    is dat je in de buitenspiegel steeds n zilvere rand ziet in je spiegelglas!Verder vind ik de nieuwe uitvoering
    een stuk mooier dan de Phase 1 en dat was al een geweldige auto!

Geef een reactie

