Model Duster

p3240035Zoals ik op 17 maart al publiceerde, zijn sinds kort ook schaalmodellen te bestellen van de Duster. Ze zijn natuurlijk te bestellen via je eigen dealer, maar ook bij de daciawebshop zijn deze te bestellen.

Tot mijn grote verrassing trof ik vandaag in mijn mailbox een foto-serie aan van één van de Duster-schaalmodellen, namelijk de Gris-platine versie. Bij deze wil ik dan ook Jack bedanken voor het beschikbaar stellen van de foto’s.

Dit schaalmodel is gemaakt door Majorette er wordt onder de merknaam Solido verkocht; de produktie vind plaats in China.

Grappig detail: normaal gesproken staat er op speelgoedverpakkingen dat er kleine onderdelen in zitten en dat het niet geschikt is voor kinderen onder de 3 jaar. Ik weet niet of het de fabrikant is of in opdracht van Dacia, maar de waarschuwing op de verpakking gaat nog een stapje verder: KLEINE ONDERDELEN – NIET GESCHIKT VOOR KINDEREN ONDER DE 14 JAAR!!

Het bestelnummer van deze versie is hiermee ook bekend: namelijk de verpakking vermeld het volgende nummer:

77 11 428 734.

Hieronder vind je de foto’s die Jack heeft aangeleverd:

Zelf heb ik een schaalmodel van de MCV, gemaakt door de firma NOREV. Als ik deze vergelijk met de foto’s van het schaalmodel van de Duster, dan valt eigenlijk direct op dat het NOREV-model van een veel betere kwaliteit is. De lak zit alleen daar waar het moet zitten en dat kan ik van het Duster-model niet zeggen. Als je bijvoorbeeld de voorzijde beter bekijkt dan zie je dat de zilverkleurige lak van de “chromen”delen op de grille ook ernaast aanwezig is.

closeup-voorzijde3

Voor de rest ziet het er wel aardig goed uit op de foto’s, natuurlijk is het even wachten totdat we het schaalmodel in “levenden lijve” zien om een echt oordeel te kunnen vellen.

Dit bericht werd geplaatst in dacia suv, Mededelingen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Model Duster

  1. philcom zegt:

    lijkt me leuk om op mijn bureautje te plaatsen😀

Geef een reactie

