handleiding MCV

img_0001_320Met al die informatie over de Duster die momenteel vrijkomt, zouden we haast vergeten dat er nog meer modellen door Dacia gemaakt worden. De laatste tijd kreeg ik via de mail een paar keer de vraag of er ook een gebruikershandleiding van de MCV Phase II bestaat op digitaal papier. Het is natuurlijk erg handig als je eens wat wilt rondsnuffelen in de gebruikershandleiding of je zoekt iets specifieks dat je dat niet eerst naar jer geliefde bolide hoeft te lopen (alhoewel dat helemaal geen straf is).

vanavond heb ik maar (even?) de moeite genomen om de gebruikershandleiding te digitaliseren. Het zijn zo’n 170 pagina’s bij elkaar dus het was wel eventjes werk. Voordat ik ging scannen heb ik mijzelf de vraag gesteld in welke kwaliteit zal ik dat dan gaan doen? uiteraard kun je op lage kwaliteit scannen maar dan worden de plaatjes zo slecht zichtbaar maar het bestand is dan ook een stuk kleiner. Ik heb er echter voor gekozen om te gaan scannen op hogere kwaliteit waardoor je zelfs nog wel iets kunt inzoomen op de pagina’s.

Het is een PDF document geworden; de bestandsgroote is net iets meer dan 40 MB!. Om natuurlijk de site hier te ontlasten heb ik het bestand op een ander web-adres van mij geplaatst dat ik voor opslag en testdoeleinden gebruik.

Door onderstaande link aan te klikken met de linker muistoets kun je het bestand openen en lezen; met de rechter-muistoets kies je voor “bestand opslaan”……

Instructieboekje van de dacia Logan MCV Phase II

Dit bericht werd geplaatst in Dacia MCV en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op handleiding MCV

  1. Ben zegt:

    Bereklus!!

    Complimenten!!

    Groeten,

    Ben

  2. HenkM zegt:

    Is inderdaad een flinke klus, heb dit zelf in den beginne gedaan voor de FaseI (ooit gepubliceerd op de site van Ger).
    Gelukkig heeft iemand het stokje overgenomen en heeft Richard het gepubliceerd.

    Hulde😆

  3. richard zegt:

    ach, ik weet dat ik er anderen een plezier mee doe… Ik wil best ook de instructie-boekjes van de andere modellen ook scannen maar die heb ik niet. De beste kwaliteit krijg je echter als je het boekje uit elkaar haalt. De versie die Ger destijds gepubliceerd heeft staat helaas zijn site-adres op dus die ga ik niet beschikbaar stellen. Maar Henk, als je het origineel nog hebt dan kan dat alsnog gebeuren…

  4. HenkM zegt:

    @Richard,
    Helaas heb ik de originele scans niet meer omdat in de conversie naar PDF het zaakje zonder kwaliteitsverlies aanzienlijk kleiner was.
    Ger heeft indertijd het spul geconverteerd omdat ik geen PDF creator had (en nu geen editor heb).
    Tevens had Ger indertijd toestemming van Dacia / Renault Nederland om het te publiceren. Ik kan me voorstellen dat je niets publiceert waar een ander als jouw URL opstaat.
    Liefhebbers weten i.i.g. waar ook een exemplaar IS en er zijn natuurlijk ook PM’s mogelijk….
    Zeker is wel dat de ooit gepubliceerde versie afkomstig is van MIJN scans. Mocht je de zaak kunnen bewerken: mijn zege heb je uiteraard.
    Het spul nogmaals scannen overleeft mijn boekje niet en dat wil ik een volgende eigenaar niet aandoen😉 .

  5. Paul zegt:

    Het lukt mij niet om het instructieboek te openen. Ik krijg foutmelding http 404. Wij, Ria en ik hebben op 7-11-10 een Dacia Logan MCV 1.6 16V Blackline besteld en moeten nog tot minstens maart wachten. Ik bekijk alles op Dacia gebied om de tijd door te komen. Ik wordt al een echte Dacia gek terwijl ik er nog nooit mee gereden heb. Een instructieboek zou leuk zijn dan kan ik er in maart zo mee wegrijden. Hoe te handelen? Groeten Paul.

  6. richard zegt:

    Paul, de link naar de handleiding bleek niet meer te kloppen. Deze heb ik gewijzigd zodat het wel weer functioneert.

    Ik zou zeggen: Veel Leesplezier!😀

Geef een reactie

