De fabriek, motor en toebehoren

003Op het fabrieksterrein in Mioveni staat een fabriek die zorgdraagt voor de produktie van de motoren, versnellingsbakken en aandrijflijnen voor de Dacia-modellen en verschillende Renaultmodellen wereldwijd. Deze fabriek biedt onderdak aan ruim 2000 werknemers, verdeeld over 7 gebouwen met een oppervlakte van 120.000 m3.

Deze fabriek bestaat uit 4 afdelingen.

-Afdeling 1:

Deze afdeling zorgt voor de produktie en assemblage van motoronderdelen alsmede ook de produktie van reserve onderdelen voor motortype C en de versnellingsbakken type NG.

-Afdeling 2:

Deze afdeling zorgt voor de  assemblage van de versnellingsbakken van het type JH en TL4, aandrijvingen van het type GE/GI en reserve-onderdelen voor deze produkten.

-Afdeling 3:

Deze afdeling (ongeveer 250 personeelsleden) produceert de laatse generatie versnellingsbak. Het is de eerste versnellingsbak van de Alliantie. Het betreft hier een 6-versnellingsbak die geschikt is voor een maximaal koppel van 240Nm en is aangepast voor gebruik met de nieuwe 1.8 em 2.0 benzinemotoren en de 1.5 dieselmotor.

Deze afdeling beslaat een oppervlakte van ongeveer 29.000 vierkante meter. Het geheel voldoet aan de Renault kwaliteits-standaard in overeenstemming met ISO 9001 (management en kwaliteit) en ISO 14001 (milieubescherming).

Weekelijks worden er zo’n 5000 versnellingsbakken geproduceerd en deze worden geexporteerd naar andere fabrieken van de Alliantie. Ze worden onder andere gebruikt op verschillende Renaultmodellen (Clio, Modus, New Kangoo, Mégane, Scénic, en New laguna) en verschillende Nissan modellen (Tiida, Sentra, Versa, latio, livia, Note en Qashqai).

-Afdeling 4:

Deze afdeling maakt aluminium onderdelen voor versnellingsbakken en motoren die voor Dacia bedoeld zijn, maar ook voor de verschillende Renault-fabrieken in Europa, Zuid-Amerika, Afrika en Azie. het geheel beslaat een oppervlakte van ongeveer 20.000 m2.

Hieronder volgt een foto-serie van de mannen en vrouwen die hard werken om een goed produkt af te leveren. Dacia heeft al in korte tijd een naam opgebouwd voor wat betreft betrouwbaarheid.

Dit bericht werd geplaatst in Mededelingen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op De fabriek, motor en toebehoren

  1. jubbels zegt:

    Heel mooie foto’s Richard, vooral van het gietwerk.
    Zo zie je nog eens onderdelen die je normaal gesproken nooit zult zien in je Dacia.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s