Duster Modulariteit

dsc00845Voor veel mensen moet een auto er niet alleen leuk uit zien, hij moet als het even kan ook praktisch zijn. Het blijkt dat er ondertussen al een aantal mensen zijn die hun MCV inruilen voor de Duster. Heel begrijpelijk, de Duster is een schitterende creatie geworden.

De auto staat lekker hoog op de wielen en geeft je een goed gevoel als je er in rijdt. Een aantal mensen zijn er misschien achter gekomen dat de MCV te groot is of dat de enorme ruimte niet meer noodzakelijk is. In dat geval heb je aan de Duster een prima auto met ruim 1600 liter aan bagageruimte.

Toch kost het wel even tijd om de laadvloer vlak te krijgen, zeker de mensen die een MCV gewend waren zullen merken dat het toch wel iets omslachtiger is geworden.

Gaat bij de MCV in Lauréate-versie de zitting en rugleuning in 2 delen om, bij de Duster is de zitting 1 geheel, ook bij de lauréate. Deze dient eerst omgeklapt te worden. Bij de MCV gaan de gordelsluitingen mee met de zitting, bij de Duster “vallen” de gordelsluiters op de metalen ondergrond. Bij het terugleggen van de zitting is het wel wat lastig om de 4 sluitingen weer op hun plek te krijgen. Het is zeker niet onmogelijk maar wel omslachtiger dan bij de MCV.

Als je de zitting omgeklapt hebt, dan kun je de rugleuning (afhankelijk van de gekozen uitvoering) in delen omklappen naar voren. Echter kun je ze dan nog niet helemaal plat leggen, daarvoor moet je namelijk de hoofdsteunen verwijderen. Deze zul je ergens moeten opbergen. Overigens kun nje de zitting wel eenvoudig uit de auto nemen; aan de voorzijde zit deze namelijk gehaakt in een houder. Als je de zitting een stukje opklapt, dan kun je deze uit de houders nemen waardoor je nog wat extra laadlengte creert vanaf de achterklep tot aan de rugleuning van de voorstoelen.

Als je dit gedaan hebt, dan heb je een redelijk vlakke laadvloer. Omdat de laadvloer van een 4×4 hoger ligt dan bij de 4×2, heb je dus bij de 4×4 een laadvloer die een stuk vlakker ligt.

Waarom heb je bij de 4×4 een meer vlakke laadvloer? dit komt doordat bij de 4×4 het reservewiel IN de auto ligt in plaats van onder de auto bij de 4×2. Het systeem voor de 4×4 aandrijving neemt nou eenmaal ruimte in onder de laadvloer.

De hoedenplank is een stoffen afdekscherm waar je dus in werkelijkheid niets op kunt leggen. Dit scherm kent eigenlijk 3 posities: geheel geplaatst, op 1/3 van de opening of je verwijdert het scherm. Jameer dat bij Dacia niet gekozen is voor de variant van de MCV, een oprolscherm. Dit scherm stelt niet veel voor en zal eerder beschadigen omdat het zo slap is. Een gemiste kans wat mij betreft.

Hieronder zie je de verschillende handelingen uitgevoerd:

Dit bericht werd geplaatst in dacia suv, Mededelingen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s