Duster en de trekhaak

dsc01251Op mijn vakantie in Frankrijk had ik natuurlijk het foto-toestel continu bij me in de hoop een Duster op de digitale plaat te kunnen vastleggen. Natuurlijk heb ik al vele foto’s van de Duster, maar ze zelf fotograveren is toch wel een uitdaging die ik ook al had met de MCV.

Maar het continu meenemen van het foto-toestel heeft z’n vruchten afgeworpen. Op een gegeven moment zag ik tijdens het passeren van een terrein, omgeven door hekwerk, een Duster staan. Dus vol in de remmen en omkeren (natuurlijk wel eerst achter me gekeken..).

Het bleek een laureate-versie te zijn zonder het Pack Look maar met de lichtmetalen velgen. Helaas was het terrein afgesloten en mn Frans is niet zo goed om bij het betreffebde bedrijf aan de deur te gaan. Dat werd dus foto’s maken van buiten het hek.

Deze versie bleek ook al te zijn voorzien van een trekhaak. Uiteraard moest deze op de foto worden gezet. De “kogel” is op 2 hoogtes in te stellen. Ook te zien is dat er een stuk uit de bumper wordt gehaald bij deze trekhaak-versie. Ik kon niet zien of het een originele trekhaak was of niet. Het is best mogelijk de de trekhaak die in Nederland geleverd gaat worden zodanig van vorm is dat de bumper ontzien wordt. Ook zullen er andere bedrijven zich ermee gaan bezighouden om diverse produkten voor de Duster te gaan fabriceren en dit zal dus ook wel voor de trekhaak gaan gelden. Het originele produkt schijnt namelijk vrij prijzig te zijn, de toeleveringsmarkt kan dit vaak een stuk goedkoper terwijl de trekhaaken allemaal een goedkeuring moeten hebben dus met de kwaliteit zit het wel goed.

Hieronder vindt je de foto’s die ik ervan gemaakt heb:

Dit bericht werd geplaatst in Mededelingen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

