Het is weer voorbij.. die mooie Dacia Dag

Vandaag was het dan zover: De Dacia Dag 2010 werd gehouden in Het Doornse gat nabij Utrecht. Een mooi centraal gelegen recreatiepark, geschikt voor vele doeleinden. Juist omdat het omgeven is door veel groen, maakt deze locatie tot een uitermate geschikte plek voor dit evenement. Hoe anders was het in Biddinghuizen vorig jaar.

De dag begint al vroeg; Het is vroeg vertrekken om op tijd te zijn voor de pré-meeting. Ondertussen traditie-getrouw georganiseerd door Herke & Brigit. Een select gezelschap komt dan voor de eigenlijke meeting al gezellig bij elkaar om samen te ontbijten om vervolgens in colonne te vertrekken.

Stipt op tijd reden we het terrein op van het recreatiepark. Volgens de door Dacia verstrekte gegevens konden we vanaf 10:00 uur aanmelden; eerst echter werden de auto’s geparkeerd en de spullen uitgepakt zodat de partytenten opgezet konden worden. Want een party zou het toch worden vandaag?

Vervolgens maar eens aanmelden bij de inschrijfbalie om de consumptiebonnen in ontvangst te nemen. Ondertussen werd het in snel tempo drukker en drukker; volgens de Dacia organisatie zijn er ongeveer 650 Dacia’s !!! het terrein opgereden. Een ongekend hoge opkomst. Het mooie weer speelde ook goed mee en de kinderen die meegebracht waren konden zich te goed doen aan de diverse speeltoestellen die enerzijds al aanwezig zijn vanwege het park zelf, anderzijds zijn er diverse speeltoestellen geregeld door Dacia.

Zoals aangekondigd mochten de 10 finalisten van de verkiezing “mooiste Dacia” zich melden bij de organisatie waarna de auto’s op een rij werden gezet. Stephen Norman, Marketing Director van de Renault groep, wordt door de eigenaren van deze auto’s uitvoerig ingelicht over de diverse wijzigingen die zijn doorgevoerd.

De winnaar van deze finale is Blue Lady Logan, een schitterende creatie.  Deze MCV is onder meer voorzien van een front-skid, wings onder de voorbumper, sideskirts, getinte ramen en speciale velgen met Dacia logo.

De tweede plaats werd bezet door Kees. Ook hij rijd in een MCV. Wijzigingen aan deze auto zijn onder meer: voorbumper en achterbumper geheel in kleur, striping op de motorkap, getinte ramen, b-stijl en c-stijl zijn voorzien van folie waardoor de ramen optisch in elkaar overlopen en wel heel aparte lichtmetalen velgen.

Tijdens deze Dacia Dag was er ook een onthulling van een speciale Duster. Voor de meesten was het nog totaal onbekend wat er van onder het doek tevoorschijn zou komen. Er werd in eerste instantie gesproken over de 4×4 versie aangezien deze nog niet “gespot”was in het openbare leven in Nederland. Echter bij het aanschouwen van het ingepakte model zag ik al welke Duster het was; Deze had in geneve al op de Autosalon gestaan en laat ik daar nou ook zijn geweest. (wat je al niet doet voor je geliefde merk). Daarnaast was het gebruikte doek niet geheel ondoorzichtig waardoor enkele kenmerken ook goed zichtbaar waren voor diegene die weten wat er zich onder het doek bevindt. Het bleek namelijk te gaan om de ijsduster waarmee Alain Prost de Trophy Andross reed. Het onthullen van deze auto is natuurlijk op het lijf geschreven van de marketing Director Stephen Norman (ja, hij had een drukke dag..). Ook Bavo Galama van het TV-programma “Gek op wielen” was hierbij aanwezig en heeft het op de gevoelige plaat vastgelegd.

Het warme weer zorgde er voor dat de consumpties die door Dacia waren verstrekt, ook meest wel werden gebruikt. lange rijen onstonden bij de eetkraampjes.

Maar er was ook actie: op een parcour werd namelijk de mogelijkheid geboden om met een ervaren instructeur mee te rijden in de 4×4 Duster. Natuurlijk heb ik me dat niet laten ontglippen en heb ook plaats genomen in de 4×4. Vervolgens nog eventjes gepraat met de instructeur over de terrein-eigenschappen van de Duster. En hoewel de Duster niet beschikt over een lage gaering staat hij toch z’n mannetje in het terrein. De instructeur was behoorlijk positief over de Duster, vooral over de stijfheid van de carrosserie. Ondanks het rulle terrein was er geen rammetje en/of kraakje te horen. Er was zelfs een kantelbare brug neergezet alwaar men met de Duster overeen reed. Om dit goed ten uitvoer te brengen moet je wel enige ervaring hebben bij het 4×4 rijden.

Morgen zullen er  meer foto’s en filmpjes volgen; daarvoor rest mij vanavond niet de tijd om af te maken.

Dit bericht werd geplaatst in Mededelingen, Meetings en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s