Duster haalt hoge verkoopcijfers

De auto die als goedkoopste SUV op de markt gezet is, lijkt het perfecte voertuig te zijn om te presenteren aan het publiek in de moeilijke economie van 2010. Renault, eigenaar van Dacia, heeft deze week aangekondigd dat de eerste SUV in de modellenlijn van Dacia er in geslaagd is om ruim 35.500 orders te plaatsen, in maar vier maanden sinds de onthulling op de Autosalon van Geneve.

De duster kent natuurlijk verschillende verkoopprijzen door heel Europa; in Nederland is deze leverbaar vanaf 13.990 euro. Het hoge order-aantal kan worden verklaard doordat van te voren al ruim geadverteerd is met deze verkoopprijs.  The verkoop van dit model komt op een moment dat de grootste markt in Roemenie, de automarkt, krimpt met 26.4 procent.  Dankzij de Duster echter kan er stijging van 18,2 procent worden genoteerd.

De Duster wordt langzaam een Europese verkoop-hit. In Duitsland, waar Dacia verrassend genoeg een groot succes is, gaat de wachtlijst waarschijnlijk al oplopen naar 6 maanden.

“We zijn erg blij met de resultataen in de eerste helft van 2010. De Renault-groep vergroot haar verkoop-volumes en markt aandeel op alle markten en voor alle drie de merken Renault, Dacia en Samsung Motors”, aldus Jerome Stoll, Vice president verkoop en marketing.

Dit bericht werd geplaatst in dacia suv en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s