Duster op marktplaats

duster-marktplaatsDe Dacia Duster voorzien van alle opties kost nog een behoorlijk bedrag. Wil je echter een jong gebruikte Duster, kijk dan eens op marktplaats. Daar staat momenteel een Duster te koop van bijna een jaar oud met zo’n 26.000 km op de teller.

De huidige eigenaar is een bedrijf of een leasemaatschappij. Het gaat hier om een 4×4 versie in benzine-uitvoering met kenteken 72-NFZ-8 in de kleur Brun Cajou.

De nieuwprijs van deze auto was 21.170 euro. Hij wordt nu aangeboden voor 6000 euro ! Dat betekent toch eventjes een verschil van 15.170 euro… das de moeite waard.

Bekijk de volledige advertentie op marktplaats.

UPDATE (16-05-11): De advertentie is ondertussen verwijderd; er heeft nog geen wiiseling van eigenaar plaatsgevonden volgens de site van de RDW. Wellicht was dit een advertentie van iemand die niet geheel correct handelde…

Dit bericht werd geplaatst in dacia suv en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Duster op marktplaats

  1. LED-Lightning zegt:

    Goed gevonden, Richard!

    Ik vind alleen de prijs nogal verdacht laag, gelet op de leeftijd en de kilometerstand. Ook de andere auto’s die door de gebruiker worden aangeboden zijn belachelijk laag geprijsd als je kijkt naar het type auto, de kilometers en de leeftijd.

    Let op, als je bij reageren bij deze advertentie een vaag verhaal krijgt van iemand die op het moment in het buitenland zit en ‘m zodra je geld stort op een specifieke bankrekening naar je toe stuurt: dan is het gegarandeerd een oplichter, en als je het doet ben je je geld kwijt en heb je geen auto.

    Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het vaak ook zo.

  2. Nick zegt:

    Richard, ik denk dat je deze advertentie eerst moet natrekken voordat je dit zo op je site zet. Ik denk namelijk ook dat het een oplichter is en dat je je geld kwijt bent als je hier op ingaat. Ik weet natuurlijk niets zeker, maar het zou heel goed kunnen. En inderdaad, gezien de andere advertenties denk ik dat het niet pluis is. Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de verkoper met de vraag of hij nog beschikbaar is en waar ik hem kan bezichtigen. Als ik een raar antwoord terug krijg dan zal ik op deze site melden en dan hoop ik, Richard, dat je dit artikel van de site wilt verwijderen.
    Groet

    • LED-Lightning zegt:

      De advertentie bestaat al niet meer, lijkt het. De rest van de aangeboden auto’s (en het was toch een hele lange lijst) door deze ‘Carlos’ zijn ook al weg.

      Mogelijk hebben mensen ‘m al als verdacht aangeduid. Mooi zo, dit soort oplichters kunnen we missen!

  3. richard zegt:

    @ LED-lichtning: via de babbelhoek hier in de rechter sidebar werd de advertentie gemeld; ik had hem zelf niet gevonden.

    Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand een auto zou kopen van een persoon die een vaag verhaal verteld.

    @nick: wellicht dat de aanbieder nog een reactie geeft maar ik ga er niet van uit. Indien het hier een malafide handelaar betreft dat hoor ik dat graag. In dat geval zal ik een extra update vermelden bij het artikel, apart van de update die ik nu geplaatst heb. Zo kun je anderen waarschuwen; het artikel verwijderen heeft dan een averechts effect.

    groetjes..

  4. Nick zegt:

    Update: ik had een mail gestuurd naar deze verkoper, maar ik heb niets terug gekregen. Ik heb daarop besloten een melding te maken bij marktplaats dat ik denk dat het niet helemaal goed zit met deze verkoper. Niet lang daarna is de advertentie verwijderd. Of dat door de verkoper zelf is gedaan, of door Marktplaats is mij niet duidelijk. Wat mij echter wel opviel was dat alle advertenties op 1 dag zijn geplaatst… En ik heb ook auto’s ertussen zien staan die bij een autodealer gefotografeerd zijn. Ik denk dat we er dus wel van uit kunnen gaan dat dit een malafide autoverkoper is…
    Groetjes

  5. Mike zegt:

    Vermoedelijk heeft de verkoper een typfout gemaakt… Ziehier dezelfde auto, maar dan met een prijs van € 21.995…:
    http://link.marktplaats.nl/444992114

    • LED-Lightning zegt:

      Dan is de verkoper ook van naam veranderd, want z’n naam was eerst anders. Ik denk niet dat het een typefout was eerlijk gezegd

      Het komt vaak voor dat deze mensen foto’s ‘lenen’ van andere aanbieders om exact dezelfde auto onder valse voorwendselen te koop te zetten met als doel mensen te bedonderen.

      Je kwam het ook op het VW Passat forum regelmatig tegen.

  6. richard zegt:

    Inderdaad, dezelfde auto. Maar volgens de site van de RDW is de nieuwprijs 21.170 euro. Dit bedrijf biedt de Duster nu aan voor meer dan de nieuwprijs? zeker voor mensen die nu moeten / willen rijden en dus niet kunnen wachten….

  7. nelleke zegt:

    de auto was inderdaad van een oplichter. Hij STOND namelijk dit weekend ook weer op internet en wij kregen inderdaad een vaag verhaal van deze meneer Patter. De auto stond in manchester en hij was zelf voor een uitwisselings project in Ierland dus wilde de auto via een transport naar nederland laten komen voor de zelfde prijs!!!!! Wij verder zoeken op internet en zien we precies dezelfde auto met hetzelfde kenteken bij een autobedrijf in zwaag te koop staan?? Ook best vaag!!
    De advertentie was nadat wij interesse hadden getoond ook ineens van internet. Na de vraag of hij de auto al verkocht had zei hij dat hij nu met ons in zee was gegaan. Hij hoefde alleen nog maar onze gegevens te hebben.

Geef een reactie

