Dacia Vestigingen

artikel dacia dealer in Woippy bij Metz (FR)Hier in Nederland zijn we er nog niet zo ver mee dat Dacia haar eigen vestigingen heeft. Helaas is het nog steeds zo dat Dacia een ondergeschikte rol speelt als het gaat om de hoeveelheid showroom-ruimte ten opzichte van Renault.

Tijdens mijn terugreis vanuit Frankrijk passeerde ik (helaas was het al sluitingstijd geweest) een pure Dacia-vestiging. Gevestigd in Woippy, net boven Metz. Het betrof hier een weliswaar kleine maar toch duidelijke showroom die puur aan Dacia was gewijd.

In de showroom in Nederland mag je blij zijn dat je 1 a 2 Dacia’s tegenkomt, de Showroom van Woippy had alle modellen staan (Duster, MCV, Sandero, Stepway, Pickup, VAN en Sedan). En dat is toch eigenlijk wel een eerste vereiste als je een merk op de kaart wilt zetten. Een klant wil niet alleen graag weten welke modellen er zijn waar hij of zij de keus uit heeft, deze gelijk ook kunnen bekijken trekt een klant eerder over de streep om die begeerde handtekening te zetten. Om die reden staan de diverse Renaultmodellen toch ook in de showroom?

Dit bericht werd geplaatst in Mededelingen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Dacia Vestigingen

  1. Nick zegt:

    Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Richard, als Dacia zichzelf op de kaart wil zetten, dan moet het toch eigenlijk vestigingen hebben met alle modellen. Ik denk echter dat Renault daar ook nog een duit in het zakje doet, zou Renault dat namelijk wel willen? Want dan wordt Dacia misschien een grotere ‘concurrent’ voor Renault dan nu het geval is… Volgens mij zijn namelijk wel veel mensen geinteresseerd in Dacia, maar willen ze liever niet in een ‘vrekkenauto’ rijden, zoals de Dacia’s veelvuldig worden genoemd. Denk ik hoor…

  2. Daciafreak zegt:

    Als Dacia hier in Nederland zo door gaat met haar huidige Dacia rijders, dan voorspel ik zelfs dat in de toekomst het klanten bestand zelfs terug gaat lopen. Ik heb namelijk sinds een paar weken mijn 2e Dacia voor de deur staan waar ik vanaf de dag van aflevering alleen maar ellende heb gehad en de auto heeft al ruim 4 dagen bij de dealer gestaan. Zo stond ik een paar uur na aflevering al zonder remmen met m’n Duster, omdat de remvloeistof er onderuit lekte, en tot op heden zijn alle klachten nog steeds niet allemaal afgehandeld, terwijl ik met mijn 1e Dacia geen enkel probleem heb gehad betreffende het oplossen van klachten. Zelfs de afdeling klantrelaties waar ik nu contact mee heb, laat zelfs haar klanten in de kou staan. Ze begrijpen daar kennelijk nog steeds niet dat de huidige Dacia rijders de echte autoverkopers voor dit merk zijn met hun mond op mond reclame. Maar goed, het is nu eenmaal een keuze die ze zelf maken bij Dacia. Ik ben inmiddels al zo ver, dat mijn volgende auto zéér waarschijnlijk GEEN Dacia meer zal worden na deze zeer klant onvriendelijke ervaring.

  3. richard zegt:

    Het is jammer dat klachten (en klanten) blijkbaar niet serieus genoeg worden genomen. Inderdaad krijg ik via mail de laatste maanden vaker te zien dat bezoekers melden dat klachten niet verholpen worden. Hierbij wordt dan vaak gevraagd of de klacht die zij hebben wel vaker voorkomt.

    Dit soort meldingen sluiten dan ook naadloos aan bij het artikel hierboven. Hieruit lijkt de conclusie dat Dacia niet dezelfde volwaardige status heeft als bijvoorbeeld Renault gerechtvaardigd. Hoe graag zouden we niet zien dat “ons merk” voor volwaardig wordt aangezien……

    Juist door privé-initiatieven zoals de Dacia Club Nederland, het MCVJournaal, Het DaciaForum en uiteraard deze website proberen we Dacia op de kaart te zetten in Nederland. Aangezien we allemaal onafhankelijk zijn van Dacia Nederland zijn hier niet alleen maar de positieve zaken te vinden maar ook negatieve zaken worden behandeld.

    Klachten / problemen komen bij elk merk voor; dus ook bij Dacia. Dat is niets nieuws. Waar het om gaat is dat er adequaat gereageerd wordt. Dat wordt gewaardeerd (en beloond door merkentrouw) door klanten. Een goede naam opbouwen neemt langere tijd in beslag. Afbreken is helaas snel gebeurd….

    Het zou mooi zijn als Dacia Nederland een reactie zou willen geven…….

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s