DACIA… VOOR IEDEREEN!

dacia-logo-nieuwOnderstaand pers-bericht is uitgegeven door Dacia:

(let op: het meest belangrijke nieuws staat in rood vermeld!!!)

Dacia blijft verrassen en vernieuwen, terwijl het trouw blijft aan de waarden die voor het succes van het merk hebben gezorgd. Het merk biedt ruime, eenvoudige en betrouwbare auto’s aan voor een aantrekkelijke prijs. Van de Logan-serie tot de Duster en de Sandero; Dacia heeft een uitgebreid gamma auto’s waarvan elk model zijn eigen doelgroep heeft gevonden.

De Dacia Duster is in alle landen een groot succes door de positionering van een veelzijdige en betrouwbare all-terrain voor een Dacia-prijs. 

Een uitgebreid gamma aan produkten:

Dacia is in zeven jaar tijd uitgegroeid tot een verkoopsucces. Door de opeenvolgende productlanceringen is het merk nog aantrekkelijker geworden, waardoor het erin slaagde om vele nieuwe klanten te trekken. 

Auto’s voor iedereen…

Met de Logan MCV, Logan VAN, Logan Pick-up, maar ook de Sandero, Sandero Stepway en de nieuwe Duster biedt Dacia auto’s aan die geschikt zijn voor elk gebruik en elk type klant. Drie grote introducties zijn bepalend voor de geschiedenis van Dacia. De Logan toonde in 2004 dat een auto een uitstekende prijs/ruimte verhouding kan hebben met daarbij de hoogste graad van betrouwbaarheid. De Sandero vormde in 2008 het begin van een nieuw aankoopgedrag: de consument koos voor de ‘slimme aankoop’. De Sandero Stepway, die een jaar later op de markt kwam, veroverde met zijn stoere uiterlijk en z’n uitgebreide standaard uitrusting al snel een plek naast zijn grote broer. Hij vertegenwoordigt op dit moment tussen de 30% en 40% van de verkopen van de Sandero. De introductie van de Duster in 2010 betekende een flinke sprong voorwaarts voor Dacia, wat bewijst dat het merk ook met zijn design kan verleiden. 

Het gamma blinkt uit door de talrijke producten. Zo zijn alle modellen geschikt voor LPG, wat uniek is in Europa. (De Dacia Duster is vanaf december 2011 in Nederland leverbaar met LPG). 

Het Dacia-gamma is op dit moment in meer dan 35 landen op de markt. De auto’s binnen het gamma zijn vanaf het begin af aan ontworpen om gemakkelijk te kunnen worden aangepast aan de lokale regelgeving van de landen waar ze op de markt komen. Bovendien sluiten ze zo goed mogelijk aan bij de behoeften van de klanten. In het eerste halfjaar van 2011 zijn er meer dan 177.000 Dacia’s verkocht. In Nederland zijn er in het eerste halfjaar van 2011 3.000 Dacia’s verkocht. 

… op zoek naar nieuwe markten

Het succes van Dacia stelt het merk in staat om zijn productaanbod jaar na jaar uit te breiden. Deze ontwikkelingsstrategie berust op een uitbreiding van het gamma die gelijkloopt met de uitbreiding van het merk op internationaal niveau. Dacia presenteert in 2012 een nieuwe gezinsauto, een MPV en een kleine bedrijfswagen. Daarnaast staat voor januari 2013 de introductie van het merk Dacia in het Verenigd Koninkrijk en Ierland op de planning. 

De Dacia Duster, een donderslag op de automarkt 

De all-terrain Duster is in april 2010 gelanceerd. Het was het zesde model van het Dacia-gamma. De auto was direct een groot succes in alle landen waar hij op de markt kwam. De Duster is geroemd door de pers, bekroond met verschillende prijzen en geprezen door klanten over de hele wereld. 

De Dacia Duster, de veelzijdige en verleidelijke all-terrain

De Dacia Duster is betrouwbaar, ruim en gebruiksvriendelijk, en breekt met de gangbare normen. Hij is leverbaar in een 4×4-versie en een 4×2-versie (met een versie die geschikt is voor LPG) en biedt een uitstekende prijs/ruimte verhouding met echte offroad rijcapaciteiten. Deze troeven zorgen voor het grote verkoopsucces van deze all-terrain Duster:

  • In totaal: meer dan 150.000 verkochte Dacia Dusters sinds de introductie,
  • In Europa zijn er in het eerste halfjaar van 2011 meer dan 70.000 Dacia Dusters verkocht,
  • In Frankrijk en Duitsland zijn er van de SUV van Dacia in het eerste halfjaar van 2011 respectievelijk 27.400 en 12.000 stuks verkocht.
  • In Nederland zijn tot dusver ongeveer 2.300 Dacia Dusters verkocht.

De sterke punten op het gebied van prijs, ruimte en kwaliteit en de hoge restwaarde zijn beloond met talrijke prijzen:

  • de prijs ‘Autobest 2011’ die in 2010 in Oost-Europa is toegekend voor het beste autoaanbod op de markt,
  • de ‘Trophée de l’Argus’ (categorie van de gezinsauto’s) in Frankrijk, die is toegekend aan de Dacia Duster op basis van criteria als de aankoopprijs nieuw, de kilometerkostprijs, de restwaarde, het verbruik en de prestaties in gebruik,
  • de titel ‘Restwaarde kampioen 2011’ (categorie van de SUV’s) in Duitsland,
  • ‘Auto van het jaar’ in Roemenië, een prijs die wordt toegekend aan de auto die binnen de gezamenlijke segmenten de meeste invloed heeft op de Roemeense automarkt.

Dacia Duster, 4×4 van het jaar 2011 

De Dacia Duster is door het toonaangevende Franse tijdschrift ‘4×4 Magazine’ in samenwerking met TF1 Automoto verkozen tot beste 4×4 van het jaar 2011. De punten die het meest werden gewaardeerd: de mechanische versnellingsbak, het rijcomfort en de prijs. 

Dacia Duster: vlaggenschip van de merkwaarden

De eenvoudige, betrouwbare en ruime Dacia Duster weerspiegelt de waarden waar Dacia om bekend staat. Het vlaggenschip van Dacia doet mee aan sportieve uitdagingen die aansluiten bij het merk, of dit nu op de besneeuwde circuits van de Andros Trophy is met Alain Prost (twee keer vice-kampioen), of in de duinen van de Marokkaanse woestijn tijdens de Rallye Aïcha des Gazelles (tweede en derde plaats in 2011). De laatste uitdaging voor de Dacia Duster was de deelname dit jaar aan de moeilijkste en bekendste bergrace ter wereld, de ‘Pikes Peak International Hill Climb’ in de Verenigde Staten. Met Jean-Philippe Dayraut aan het stuur, eindigde de Dacia Duster ‘No Limit’ op de derde plaats in de categorie Unlimited, op een paar seconden achterstand achter de nummers een en twee, een echte topprestatie voor een eerste deelname. 

Overeenkomst tussen deze sportieve uitdagingen: de voorkeur van het merk voor authentieke, populaire races, waar de sfeer en het contact met het publiek van groot belang zijn. Het streven van Dacia om een populair merk te zijn dat dicht bij de mensen staat zit in de genen van alle auto’s van het merk. De trotse rijders zijn overtuigd door de waarden van hun Dacia en ontmoeten elkaar tijdens evenementen in landen als Nederland, Turkije en Italië. 

De aanpassing van een Dacia Duster voor de brandweer in Duitsland en Nederland bewijst nogmaals dat de auto’s van Dacia echt geschikt zijn voor iedereen! 

Dit bericht werd geplaatst in Mededelingen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op DACIA… VOOR IEDEREEN!

  1. Nick zegt:

    Ik ben echt heel erg benieuwd naar die MPV en ik hoop dat die schuifdeuren krijgt aan beide zijden en net zoals bij de MCV deurtjes… maar dat denk ik eigenlijk niet, vooral dat laatste niet… afwachten maar!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s