Weer achter de toetsen

Zo, de (broodnodige) vakantie zit er weer op. Mijn gezin en ik zijn er even twee weken tussenuit geweest om weer eens tijd voor elkaar te hebben. Met mijn werk als buitendienstmonteur, mijn gezin en natuurlijk deze website zijn er al vele uurtjes per weel bezet. Tel daarbij ook nog eens de slaapuurtjes op en je kunt nagaan dat er niet zoveel vrije tijd is. Maar deze site is natuurlijk een hobby en daar mag tijd in gaan zitten, nietwaar?

Tijdens de vakantie is er met mijn Dacia Logan MCV bijna 3200 km afgelegd. Een retourtje Zuid-Frankrijk is al 2400 km dus we hebben ter plekke ook nog eens bijna 800 km gereden om diverse plaatsen te bezoeken en lange wandelingen te maken. Het grote voordeel is natuurlijk dat er nu nagenoeg geen toeristen zijn; geen overvolle parkeerplaatsen en rust in de natuur. De toeristische trekpleisters gaan we zomer’s wel bekijken.

Zoals ik natuurlijk de afgelopen jaren al gewend was heeft de lange heenreis (1200 km op 1 dag) geen problemen op geleverd voor wat betreft de stoel in de auto. Nog steeds stap ik ondanks de vele km’s fris uit de auto. Op geen enkele wijze heb ik tot nu toe spijt van de aankoop van de MCV. Hij is steeds een trouwe makker gebleven, al bijna 72.000 km (sind augustus 2007). Het onderhoud doe ik ondertussen zelf; komend jaar is het de bedoeling om de distributieriem zelf te gaan vervangen. Alleen voor zaken die ik zelf niet kan (bijv APK) maak ik een afspraak.

Nu de eerste foto’s van de Lodgy bekend zijn begint het wel te kriebelen om na te gaan denken over het vervangen van mijn MCV. In augustus wordt deze 5 jaar. Als je alleen naar het financiele aspect kijkt dan loont het zich natuurlijk niet om een andere auto te kopen; de MCV is gewoon in goede staat en kan nog jaren mee. Ik heb ook de Duster serieus overwogen. Echter voldoet deze niet aan de hoeveelheid ruimte die ik graag weerzie in een auto. Daarnaast heb ik in de 21 jaar die ik nu autorijd nog nooit behoefte gehad aan offroad rijden.

Dit jaar zullen we weer enorm veel info gaan tegenkomen over Dacia. Bergen foto’s zullen ons weer overspoelen met de Lodgy erop. En net als de Duster de MCV en de Sandero een beetje heeft verdrongen bij de info-voorziening zal dit waarschijnlijk ook het geval zijn met de Lodgy.

In ieder geval zal ik mijn best doen om hier weer zoveel mogelijk informatie te verzamelen waarbij ik hoop dat ook jullie weer van de partij zijn.

Alle informatie is welkom; ook jullie zijn hierbij uitgenodigd om net als in de voorgaande jaren weer foto’s, verhalen en dergelijke aan te leveren. Het meest makkelijk gaat dat via het emailadres dat je vind via het contact-tabblad bovenaan de site.

Dit bericht werd geplaatst in Mededelingen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

