Dokker op autosalon Parijs, vervolg

dacia dokker op autosalon parijs 2012In het vorige artikel is al het één en ander gezegd over de Dokker. Net als bij alle Dacia varianten zal ook de Dokker geleverd gaan worden in een aantal uitrustustingsniveau’s. We zullen nog eventjes moeten wachten op de Nederlandse folder waarin alles netje wordt aagegeven per niveau. Uiteraard zul je die dan ook hier op de site weer vinden.

Kijken we naar de Franse folder dan zien we dat daar de dakdragers voor elke versie optioneel zijn; in Nederland zullen deze standaard op de Lauréate-versie zitten is de verwachting. De wieldoppen hebben ook weer een nieuw design EN een nieuwe naam gekregen (Tisa, Aracaju en Lyric). De bandenmaat bedraagt 185/65/15.

De basisversie van de Dokker heeft geen schuifdeur aan de linkerzijde, de Ambiance heeft deze deur als optie en de Lauréate is er standaard mee voorzien. Stuurbekrachtiging is standaard op alle modellen. Bij de basis en de Ambiance is een standaard leeslampje geplaatst; de Lauréate kent een leeslampje met een extra lamp voor de passagier.

Voor de noodzakelijk afleiding door middel van muziek zijn ook weer drie varianten te verkrijgen afhankelijk van het uitrustingsniveau. Ook de nodige accessoires zijn weer beschikbaar, zoals: fietsdrager, parkeersensoren,kledinghanger, vuilmatten voor de laadruimte, hondenrek, enz.

De dokker wordt geleverd met een viertal motoren. Maar net als bij de Lodgy zal ook hier de 1.6 MPI 85 niet verkocht worden omdat deze simpelweg teveel CO2 uitstoot. De motoren voldoen uiteraard aan de EURO 5 norm. De nieuwe TCe 115 bereikt zijn maximale vermogen bij 4500 rpm; het koppel bedraagt 190 Nm. De beide diesels zijn oude bekenden die we al in andere versies zagen.

dacia dokker op autosalon parijs 2012Ondanks de hoge Cw-waarde van 0,965 wordt het gemiddelde verbruik van de TCe vermeld als 6,1/100. De bedie diesels hebben hetzelfde verbruik, namelijk 4,5 /100 gemiddeld. De aanhangers die aangekoppeld worden mogen (geremd) niet meer wegen dan 1200 kg; ongeremd zelfs maar 640 kg.

Het meubilair zit goed, althans voor mij. Dit blijft toch een persoonlijke smaak. De logica achter de keuze van de bediening waarmee de rugleuning van de bestuurdersstoel en de bijrijdersstoel kunt verstellen snap ik niet. Worden er bij de Dokker hendels gebruikt om de rugleuning te verstellen, bij de Logan Sedan en de Sandero zijn weer die (in mijn ogen) irritante draaiknoppen geplaatst. In het kader van kostenbeheersing kan hier toch beter 1 systeem voor worden gebruikt.

Hieronder vind je een fotogallerij met nog meer afbeeldingen van de Dokker in al zijn glorie:

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Autoshows, Dacia Dokker, Mededelingen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Dokker op autosalon Parijs, vervolg

  1. soulman zegt:

    Hoi Richard, bedankt voor de info weer, ik ben nu heel erg benieuwd als dadelijk e.e.a. bij de dealer staat wat ’t hier allemaal moet gaan kosten!

    Groet Peter.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s